Statut církevního rekreačního střediska Herlíkovice-Strážné

30. listopadu -0001

I.

Poslání a činnost střediska

1. Církevní rekreační středisko Herlíkovice-Strážné (dále jen středisko) vzniklo v blízkosti evangelického kostela v Herlíkovicích. Středisko je určeno pro rekreační a vzdělávací pobyty pořádané především pro členy ČCE a členy sesterských církví z tuzemska i zahraničí. Středisko je ve volné kapacitě místem rekreace nejširšího spektra klientů.

2. Středisko je zařízením ČCE pro rekreaci dětí, mládeže, rodin s dětmi i s dětmi s postižením a pro vzdělávání pořádané ČCE. Je k dispozici rovněž pro zimní výcvikové kurzy školní mládeže, mezinárodní tábory, firemní školení, konference, ozdravné pobyty a ubytování jednotlivých tuzemských a zahraničních rekreantů. Snahou však je nabídnout kvalitní a finančně dostupnou možnost rekreace především členům naší církve.

II.

Správa střediska

1. Středisko je majetkem povšechného sboru Českobratrské církve evangelické.

2. Správu střediska vykonává povšechný sbor pomocí správce střediska a kuratoria střediska.

III.

Správce střediska

1. Správce střediska je zaměstnancem Ústřední církevní kanceláře Českobratrské církve evangelické (dále jen ÚCK). Za svoji činnost odpovídá nadřízenému zaměstnanci v závislosti na svém zařazení v organizační struktuře ÚCK.

2. Správce střediska je odpovědný za řádný chod a hospodaření střediska. Zejména

a. zabezpečuje provoz střediska po technické, organizační a ekonomické stránce;

b. řídí podřízené zaměstnance;

c. podílí se na přípravě rozpočtu střediska a dbá o jeho dodržování;

d. zajišťuje pobyt hostů ve středisku;

e. dbá o vytíženost, propagaci a další rozvoj střediska;

f. připravuje podklady pro jednání kuratoria střediska;

g. účastní se schůzí kuratoria střediska s hlasem poradním;

3. dodržuje další povinnosti stanovené mu organizačním řádem ÚCK.Správce střediska se při své činnosti řídí Církevním zřízením, řády, statuty a pravidly Českobratrské církve evangelické, organizačním řádem a dalšími vnitřními směrnicemi ÚCK.

IV.

Kuratorium střediska

1. Kuratorium střediska je poradním orgánem synodní rady.

2. Členy kuratoria střediska a jeho předsedu jmenuje synodní rada. Správce střediska není členem kuratoria.

3. Kuratorium střediska plní zejména tyto úkoly:

a. připravuje ve spolupráci se správcem střediska rozpočet střediska a předkládá jeho návrh synodní radě ke schválení v rámci přípravy rozpočtu povšechného sboru;

b. dohlíží na řádné plnění schváleného rozpočtu;

a. provádí kontrolu účelnosti vynaložených nákladů při hospodaření střediska;

b. předkládá synodní radě náměty na využití a další rozvoj střediska;

c. spolupracuje se správcem střediska na řešení otázek provozně-ekonomického charakteru, které spadají do kompetence správce střediska.

4. Správce střediska je povinen poskytnout kuratoriu součinnost a veškeré doklady potřebné pro plnění úkolů kuratoria uvedených v předchozím odstavci.

5. Kuratorium není nadřízeným orgánem správce střediska a neřídí jeho činnost.

6. Správce střediska i nadřízený zaměstnanec správce střediska je oprávněn vyžádat si stanovisko kuratoria ohledně správy a činnosti střediska. Toto stanovisko má doporučující charakter.

7. Při zjištění nedostatků v činnosti střediska informuje kuratorium příslušného nadřízeného zaměstnance správce střediska. Kuratorium může navrhovat nadřízenému zaměstnanci způsob řešení zjištěných nedostatků. Není-li zjednána náprava, informuje kuratorium synodní radu. Nadřízený zaměstnanec správce střediska, příp. synodní rada, informuje kuratorium o způsobu vyřízení jeho podnětu.

8. Kuratorium pro svoji činnost může využívat prostory a kancelářské vybavení Husova domu nebo prostory a kancelářské vybavení střediska.

V.

Schůze kuratoria střediska

1. Kuratorium střediska se schází k jednání podle potřeby, nejméně však čtyřikrát ročně.

2. Pokud kuratorium střediska výjimečně jedná per rollam, potvrdí v další schůzi výsledek jednání a písemně ho zaznamená v zápisu z této schůze.

4. Při plnění jednotlivých úkolů může kuratorium střediska přizvat ke spolupráci další osoby podle svého uvážení. Správce střediska je povinen účastnit se schůzí kuratoria.

3. S úkoly, které pro kuratorium střediska vyplývají ze zasedání synodní rady, seznámí předsedu nadřízený zaměstnanec správce střediska.

4. Schůzi kuratoria svolává předseda. O konání schůze předseda informuje sekretariát ÚCK, který v případě, že se má schůze konat v Husově domě, zajistí zasedací místnost.

5. Nejméně pět dní před konáním schůze rozešle předseda členům kuratoria program schůze a další podklady pro jednání.

6. Z každé schůze kuratoria je vyhotoven zápis podle vzoru uvedeného v příloze, který je zaslán členům kuratoria k vyjádření. Pokud členové kuratoria do 7 kalendářních dnů nevznesou proti obsahu zápisu námitky nebo se k němu nevyjádří, předseda zápis podepíše a zašle nadřízenému zaměstnanci správce střediska, který s jeho zněním seznámí synodní radu. Má-li některý z členů kuratoria proti obsahu zápisu námitky, musí být zápis projednán a schválen v nejbližší schůzi kuratoria. Schválený a podepsaný zápis je uložen v sekretariátu ÚCK.

VI.

Povinnosti členů a předsedy kuratoria střediska

  1. Členové kuratoria:
    1. se účastní schůzí kuratoria a svoji případnou neúčast řádně omluví;
    2. plní úkoly vyplývající z činnosti kuratoria;
    3. zasílají podklady pro schůze kuratoria nejpozději sedm kalendářních dní před konáním schůze.
  2. Členové kuratoria mají právo na náhradu jízdních výdajů a na stravné ve výši stanovené směrnicí synodní rady o cestovních náhradách.
  3. Předseda kuratoria je povinen:
    1. svolávat a řídit schůze kuratoria, a pokud nemůže být z vážných důvodů přítomen, zajistit, aby řízením schůze byl pověřen jiný člen kuratoria;
    2. vést ve spolupráci s nadřízeným zaměstnancem správce střediska agendu kuratoria, řádně a včas zasílat programy schůzí a zápisy;
    3. vypracovávat jednou ročně vždy k 15. 9. plán činnosti kuratoria pro následující rok;
    4. dbát na řádné plnění úkolů vyplývajících z čl. II odst. 2 a informovat o jejich plnění synodní radu prostřednictvím zápisů ze schůzí;
    5. jednou ročně vždy k 15. 3. informovat synodní radu o činnosti kuratoria včetně přehledu stavu plnění úkolů a přehledu účasti členů kuratoria na schůzích kuratoria;
    6. ve spolupráci s nadřízeným zaměstnancem správce střediska vypracovat návrh rozpočtu činnosti kuratoria a dbát na řádné plnění schváleného rozpočtu.

VII.

Spolupráce kuratoria s ostatními orgány synodní rady

  1. Kuratorium je oprávněno vyžádat si schůzku se synodní radou, pokud to souvisí s plněním jeho úkolů.
  2. Kuratorium spolupracuje při své činnosti s ostatními kuratorii, poradními odbory a komisemi synodní rady.
  3. Kuratorium je oprávněno v rámci své činnosti stanovené v čl. I žádat vyjádření jiných kuratorií, poradních odborů a komisí synodní rady a je povinno na žádost jiných kuratorií, poradních odborů a komisí synodní rady vypracovat své vyjádření. Žádost o vyjádření zasílá předseda kuratoria přímo předsedovi jiného kuratoria, poradního odboru či komise. O žádosti vždy vyrozumí synodní radu.

VI.

  1. Tento statut nabývá platnosti a účinnosti schválením synodní radou.
  2. Synodní rada schválila tento statut na svém zasedání dne 14. prosince 2010.


Příloha statutu kuratoria: Vzor zápisu

Zápis ze schůze kuratoria konané dne ….. v …..

Přítomni:

Omluveni:

Schůze zahájena v …...

Zahájení (dle JVŘ čl. 34 odst. 1 a čl. 28 odst. 6): kdo vedl modlitbu (příp. čtení a píseň)

Kontrola plnění úkolů:

Shrnutí jednání per rollam konaného mezi dvěma schůzemi: vyplývá-li to z charakteru projednávané věci, mělo by mít strukturu záznamu obdobnou struktuře záznamu ústně projednávaných bodů (viz níže)

Projednávané body:

  1. označení projednávaného bodu (jedná-li se o úkol zadaný synodní radou, je třeba uvést číslo titulu, příp. též číslo usnesení synodu, na něž tento titul navazuje)
  2. základní charakteristika projednávaného bodu, odkaz na předkládaný materiál apod.
  3. nejdůležitější body diskuze
  4. závěr – v závěru by měly být zřetelně označeny:
    1. úkoly pro jednotlivé členy kuratoria s vymezením obsahu a stanovením termínu plnění
    2. sdělení a podněty pro synodní radu – použijte přiložený formulář

Přehled nových a trvajících úkolů:

Datum příští schůze:

Schůze ukončena v …...

Zapsal: …..

Podpis předsedy

Přílohy: Přílohou zápisu jsou podklady pro jednání kuratoria.

Podání podnětu kuratoria pro synodní radu

č.

Charakteristika:

/příp. příloha: /

Případný návrh řešení:

Očekávaný výstup ze SR: