
Nechť tedy hřích neovládá vaše smrtelné tělo, tak abyste poslouchali, čeho se mu zachce; ani nepropůjčujte hříchu své tělo za nástroj nepravosti, ale jako ti, kteří byli vyvedeni ze smrti do života, propůjčujte sami sebe a své tělo Bohu za nástroj spravedlnosti. Hřích nad vámi už nebude panovat; vždyť nejste pod zákonem, ale pod milostí. (Ř 6, 12–14)
Boží cesta s člověkem je v bibli velice často spojená se spravedlností. Spravedlnost je u proroků, v žalmech i v listech apoštola Pavla jeden z těch základních pojmů, které popisují jak vůli Boží, tak způsob, jak má člověk žít. Boží spravedlnost je základem našeho života. Je to zvlášť úkol soudců, hledat spravedlnost a sloužit spravedlnosti v každodenním životě. Smíme žít ze spravedlnosti Boží a na tom základě máme hledat spravedlnost všude, kde jsme. Je to služba společnosti a má to být i služba církvi.
Pročež buď statečné mysli, abys i nespravedlivost potíral i spravedlivost povyšoval. Tak totiž „středem půjdeš nejbezpečněji“, ale nepůjdeš tak, nebudeš-li „hledati a tlouci“. Hledej od Krista odpuštění hříchů a tluc, aby Ti na pomoc poskytl milost, která by přecházela, prostředkovala a dokonala Tvou službu k užitku svaté církve Boží. (list knězi soudcovi)
Spravedlivý a milostivý Bože, děkujeme ti za spravedlnost, kterou nám dáváš jako dar, který nám pomáhá žít. Ty vidíš, kolik nespravedlnosti je v tomto světě. Smiluj se nad tímto světem a nad námi. Prosíme tě o odpuštění a milost. Prosíme tě za všechny, kteří mají zvlášť na starosti sloužit spravedlnosti ve světě. Buď s námi, když hledáme spravedlnost pro všechny. Amen
Gerhard F. Reininghaus